Home » Dezvoltarea personala » Public speaking la puterea “feminin”! (I)

Astazi am placerea sa va ofer prima parte a unui articol grozav scris de Iulia Bertea, despre tehnici pe care ne pot ajuta pe noi femeile in public speaking.

Iulia este una din femeile de succes pe care le admir, care impregneaza tot ceea ce face cu mult profesionalism si seriozitate. Mai multe despre aceasta persoana minunata, pasionata de personal branding, public speaking, marketing, programare NLP gasiti aici.

“Din 2011, de cand am inceput sa vorbesc constant in public, am devenit brusc mai atenta la diferentele dintre barbati si femei atunci cand este momentul sa tina o prezentare sau discurs. Si, cu toate ca provocarile vorbitului in public sunt aceleasi pentru toata lumea (fie ele emotii, balbaieli sau probleme de PowerPoint), am identificat cateva arii in care femeile sunt mai sensibile – si cateva posibile solutii pentru depasirea situatiilor dificile.

Ganditul excesiv dauneaza grav discursului

Femeile au mai multa materie cenusie decat barbatii, astfel incat intre emisferele lor cerebrale exista mai multa comunicare si schimb de informatii. Acesta este un avantaj, in sensul ca femeile au capacitatea sa faca mai multe lucruri deodata, dar in acelasi timp este si un dezavantaj, pentru ca le este greu sa “compartimenteze” lucrurile si situatiile, asa cum fac barbatii.

Asta se traduce prin gandit excesiv, prin faptul ca sarim in mintea noastra de la una la alta, suntem prea critice cu noi insene si avem tendinta sa interpretam si sa gasim sensuri acolo unde nu exista. De aceea, retine:

  • Ancoreaza-te in prezent! Daca simti ca gandurile ti-au luat-o razna si ca emotiile te fac sa tremuri din tot corpul, concentreaza-te pe cele cinci simturi: ancoreaza-te cu picioarele in podea, simte textura hainelor de pe tine, uita-te in jur, constientizeaza-te ce mirosuri si ce sunete sunt in incaperea in care vei vorbi. Acest exercitiu te va ajuta sa “iesi din capul tau” si sa revii cu picioarele pe pamant.
  • Muta-ti atentia catre public! De fapt, mare parte din emotia vorbitului in public este provocata de faptul ca esti precupata de tine: “Cum ma vad oamenii? Ma plac? Oare fac ceva gresit? De ce a zambit tipul ala din stanga? Rade de mine?”. Adu-ti aminte ca esti acolo pentru a le spune oamenilor ceva interesant si util, pentru a-i face pe ei sa se simta bine. Odata ce atentia ta se va deplasa din interior spre exterior si vei fi preocupata sa-ti multumesti publicul, vei intra in flux si vei “uita” sa mai ai emotii.

 

Buton on/off pentru emotii?

Noi, femeile, suntem responsabile in aceasta lume sa oferim caldura, dragoste si grija. Asta este o misiune minunata, dar vine la pachet cu realitatea ca pur si simplu suntem mai emotive. Ne este mult mai greu sa apasam comutatorul de emotii, astfel ca luam cu noi problemele de la serviciu acasa, iar daca ne-am certat dimineata cu sotul sunt mult mai mari sansele sa fim nervoase la o sedinta. De aceea, iata cateva trucuri pentru momentele cand te simti coplesita de emotii:

  • Respira! Primul semn al anxietatii este respiratia scurta, superficiala. Daca nu tragi aer adanc in piept, creierul nu ti se oxigeneaza si nici nu ai suficienta forta si rezistenta pentru a vorbi. Cand respiri, nu ar trebui sa-ti tragi burta si sa-ti umfli pieptul ci, dimpotriva, sa simti cum ti se bombeaza abdomenul, semn ca ti-ai umplut cu aer partea de jos a plamanilor. De asemenea, numaratul respiratiilor este cea mai simpla forma de meditatie si de autocentrare, impiedicandu-te sa te gandesti la altceva.
  • Uneori, emotiile sunt cauzate de variatii hormonale sau de lipsa unor vitamine si minerale in corp. Un pliculet de Calciu sau Magneziu luat la momentul potrivit te poate salva de la… tremurat (desigur, ideal ar fi sa le iei la recomandarea medicului). La fel, putina ciocolata iti poate regla glicemia – dar cuvantul cheie este “putina”. Nu abuza de dulciuri, cafea sau energizante inainte de un speech, pentru ca publicul se va intreba daca nu cumva suferi de ADHD.
  • Cel mai simplu mod de a reduce emotiile este, insa, sa vorbesti despre un subiect pe care il cunosti bine, sa repeti discursul pana cand simti ca il stapanesti si sa anticipezi ce intrebari ti s-ar putea pune. Daca ai bifat toate astea, te poti duce cu incredere in sala de sedinte!

Miercuri vei primi partea a doua a acestui articol plin de sfaturi si recomandari foarte utile din experienta Iuliei.

Pana miercuri, o saptamana cat mai frumoasa!

 

One thought on “Public speaking la puterea “feminin”! (I)

  1. […] şi de acelaşi autor o abordare dintr-o perspectivă feminină a vorbitului în public (partea I, partea a […]

Comments are closed.

  • Contact

    Vrei sa programezi o sesiune de coaching sau o calatorie emotionala?

    contact@oanamihailescu.ro

  • Pagini

  • Aboneaza-te la newsletter

    * indicates required